onsdag, oktober 15, 2008

I morgen da krigen brød ud

Romanserie af den australske forfatter John Marsden.

Jeg faldt tilfældigt på biblioteket for snart længe siden over denne serie på 7 romaner. (John har også skrevet 3 flere om samme personer, men de er vist desværre ikke oversat til dansk endnu).

Serien foregår i Australien og handler om hovedpersonernes problemer med at klare sig i hverdagen - hvis man da kan kalde den det - for landet er blevet besat, og alle byens øvrige indbyggere taget til fange.

De unge hovedpersoner gennemgår en frygtelig masse og udvikler sig gennem romanerne, der er vældigt fængslende skrevet.

Et rent held, at ingen anden var i gang med serien, da jeg begyndte, for så var jeg blevet knotten over, at de var lånt ud ;)

Det er længe siden, at jeg har fået/taget mig mulighed for at læse en bog i nærmest sammenhæng; og jeg bød det.

Ingen kommentarer: