mandag, august 10, 2009

Camilla Läckberg: Stenhuggeren

Er tredje roman om Fjällbacke og livet og forbrydelserne.

Jeg kom til at læse nr 2: Prædikantet før nummer 1: Isprinsessen, fordi jeg var blevet snydt for et par afsnit i TV-udgaven; men nu har jeg fået læst dem alle tre, og venter i spænding på mere fra hendes hånd. Absolut anbefalelsesværdige romaner, der ikke bare beskriver en forbrydelse og dens opklaring i nutiden; men også trækker tråde til begivenheder for længe siden og beskriver alle de involveredes daglige gøremål og bekymringer, så de skildres som hele mennesker.

Herlig læsning.

4 kommentarer:

Dinapigen sagde ...

Lyder som spændende læsning...

Men hov, hør, jeg synes der er for få indlæg om musik på bloggen ... :-)

Sebastian sagde ...

Helt sikkert.

Ja - det er en mangel, undskyld.

En læser sagde ...

CL er dejlig læsning. Synes dog hendes nyeste to bøger - tyskerungen og ulykkesfuglen - er gået kraftigt ned i kvalitet.

Tjek min blog ud sebastian: nexilb.wordpress.com

Skumkat sagde ...

mnja... synes at hvis man har læst de første to, så kender man formatet og har nemt ved at gennemskue de næste par bøger.
Har en fornemmelse af at hun er kørt lidt fast i en fortællestil og har slået sig tilfreds.
Vil meget gerne se hende gribe fat i en anden stil!