søndag, juli 25, 2010

Mænd der hader kvinder

af Stieg Larsson

Forside

Så blev jeg færdig med første bind i serien om tidsskriftet Millenium, og Lisbeth Salander og alle de andre.

Den er jo udkommet for længe siden; men jeg har undgået den p.gr.af alt det hype, der var om dem, da de udkom.

Så så jeg filmen, da den blev vist for noget tid siden. En frygtelig film; absolut god; men gruopvækkende ligesom bogen.

Absolut værd at læse, og nu vil jeg så give mig i kast med de næste to bind i serien; som vores bibliotekhavdesamlet i en stak inden ferielukningen.

PS - Hvordan kan det være, at det nye layout på bibliotek.dk KUN tillader 5 (skriver FEM) titler per side??? Jeg kunne godt tænke mig 10 eller 20 eller måske flere på hver side - det ville gøre det hurtigere at finde, hvad jeg leder efter.
Ah; man skal bare finde følgende variable i url'en og ændre dem til noget nyttigt:
&start=1&step=5&page=1

Hvis det så bare virkede; men jeg synes, at det giver underlige resultater, når jeg prøver - men måske er det bibliotek.dk, der tæller underligt - lader alle udgaver, som står noteret under samme fold-ud-plus tælle med i antallet?

Ingen kommentarer: